Aquest any no marxarem de viatge enlloc, simplement vam passar les vacances a Tarragona, a casa dels nostres pares, entre la platja i el xiringuito. I… La setmana que ve hi tornem. Tot i això, a mig juliol vam fer una escapada a la part més alta de Barcelona, al Gran Hotel La Florida.

5067

Jo no sabia res d’aquesta mini escapada, però quan vaig veure que el Roger m’esperava al sortir de treballar vaig començar a sospitar, i quan va començar a agafar rutes estranyes per anar cap a casa vaig veure que la meva intuïció femenina no havia fallat.

Costa de creure que a la mateixa ciutat hi pugui haver un oasi com aquest, lluny del soroll i l’estrès que es respira a la ciutat comtal. Jo no sóc fan d’anar a un hotel a la mateixa ciutat on vivim, però allí era com si haguéssim canviat la nostra residència.

La intenció era desaparèixer 24 hores i ho vam aconseguir. Teníem la nostra súúúúúúúper habitació, un sopar de luxe (després us l’explico), un spa, una banyera tan gran com el nostre quarto de bany sencer i estàvem pràcticament al mig de la muntanya. No ens calia més.

Vam arribar amb el nostre humil cotxe al pàrquing de l’hotel, ple de cotxes d’alta gama, i ens vam sentir “petits”. Però bé, copa de cava en mà, ens en vam oblidar mentre ens ensenyaven tot l’hotel i la nostra habitació.

Un cop sols, vaig decidir mirar que havia posat el Roger a la maleta, recordem que jo no sabia que anàvem allí, i bé, només havia encertat el color del pintaungles… i, sincerament, va trobar roba que jo no sabia on era ja. Però la qüestió era gaudir del moment, així que vam anar a la terrassa de l’habitació per acabar-nos la copeta de cava.

?Llavors, vam decidir que era el moment d’anar al spa. I vam estar allí, enmig de la tranquil·litat, relaxant-nos com feia temps que no ho fèiem.

Després vam pujar a l’habitació, i vam aprofitar d’una ampolla de cava i d’unes maduixes mentre gaudíem de les magnífiques vistes de Barcelona a vista d’ocell.

?Vam sopar a la terrassa de l’Orangerie, el restaurant de l’Hotel La Florida. Estàvem entre arbres, en un ambient totalment idíl·lic. Vam fer un menú degustació i ho vam acompanyar tot amb el maridatge que ells proposen. Ens perdonareu que no tinguem fotos de tots els plats, però no volíem trencar el sopar fent fotos i més fotos, com si que fem de normal.

El menú degustació constava de:

• Uns snacks.
  • Una amanida d´ostres amb diferents fulles, aigua de tomàquet i vainilla, suaus tocs d’all negre, blat de moro i menta. Un passada.
  • Esturió ecològic fumat amb ous. El plat preferit del Roger, també presentat d’una manera ben especial.
  • Raviolis de remolatxa amb alvocat acompanyats de crema de celeri especiada.
  • Caneló de pularda amb espinacs, suc de pernil ibèric i pa de pessic sec de parmesà.
  • Ventresca de tonyina salvatge, flam d’eriçons, vel de mostassa d’herbes, ruca i caviar Ecològic.
  • Garrinet segovià confitat a la vainilla amb cremós de ceba tendra rostida, suc de carn al sucre moscovat, codonyat i granissat de poma àcida “à la minute”. Era brutal, el que més em va agradar a mi. Estava molt melós, però tenia la part exterior cruixentona i…bé, paro, que començo a salivar.
  • Gofre de llet merengada, crema d’arròs amb llet, eucaliptus i mel, sorbet de taronja sanguina i ” Smacks”. Les primeres postres
  • Un passeig pel Tibidabo. Les segones postres.

imageTots els plats eren espectaculars i el menú en general era molt complet, però no et quedes arrebotit, que és molt important per passar després una bona nit.

El maridatge va ser molt encertat, però per ser quisquillosa, en el maridatge del sommelier hi havia molts blancs afruitats i, al final, tanta dolçor embafava una mica el meu paladar… Potser algun blanc més sec ho hagués solucionat.

I feia fresqueta, fins al punt d’haver de demanar una manteta per tapar-me… en ple juliol…

imageL’endemà ens vam despertar mínimament aviat, vam anar a esmorzar al seu bufet lliure de luxe, així com pijo, i vam tornar al spa. A això del relax una s’hi acostuma ràpid.

Després va ser el torn del vermut a la terrassa del bar de l’hotel. El vermut bastant correcte i el tracte perfecte. Això si, ens van clavar un bon castanyot, 7€ per cadascun; però, sincerament, el lloc ho val.

Vam marxar d’allí molt contents i amb l’objectiu complert. 24 hores desconnectats de tot dispositiu amb wifi o 3G, havent estat només pendents l’un de l’altre i havent pogut descansar.

Aquell cap de setmana va ser bastant complert. Vam dinar a un italià, del qual ja us en parlarem, i a la nit vam anar a la Terrassa Urban Club de l’Expo Hotel Barcelona, us en vam parlar aquí.

Després d’aquell cap de setmana tornar a la realitat el dilluns va ser complicat, però que hi farem… Esperem que us hagi agradat i…